Książka Paragrafowa

Libre Ludos – Game Books

Dla szukających czegoś więcej niż książka.

Książka paragrafowa, znana również jako „gra paragrafowa” lub „gamebook”, to interaktywna forma literatury, która łączy tradycyjną opowieść z elementami gry. Czytelnik staje się aktywnym uczestnikiem fabuły, podejmując decyzje, które wpływają na rozwój historii. Książka podzielona jest na paragrafy lub sekcje, a każdy z nich kończy się wyborem, który odsyła do kolejnych numerowanych fragmentów tekstu. Dzięki temu czytelnik może odkrywać różne ścieżki narracyjne i zakończenia, w zależności od podejmowanych decyzji.

Książki paragrafowe często występują w różnych gatunkach, takich jak fantasy, science fiction, kryminał czy przygoda, i są skierowane zarówno do młodzieży, jak i dorosłych. Często zawierają elementy gier fabularnych, takie jak rzuty kostką, statystyki postaci czy zdobywanie przedmiotów. Kluczowym aspektem tego rodzaju książek jest ich wielokrotna grywalność, ponieważ czytelnik może powracać do nich, eksplorując inne warianty historii i odkrywając nowe zakończenia.

Nasz projekt poszedł o krok dalej. Przyjął formę aplikacji na telefon, tablet, komputer.
Przyjął formę wirtualnej biblioteki, z której pobiera się książkę.

W naszym projekcie nie skupiliśmy się tylko i wyłącznie  na beletrystyce. Umożliwiliśmy zastosowanie tej formy do celów dydaktycznych.

01

Czytelnik

Projekt skierowany do bibliofili, zatracających się w tekstach. Praktycznie każdy książkoholik marzy o tym aby mieć wpływ na losy bohatera.
Książka Paragrafowa to umożliwia.

Dzięki naszemu rozwiązaniu nie musi rezygnować z czytania. Mamy wybór, możemy czytać jak i również słuchać. A w każdym kluczowym momencie, mamy możliwość podjąć decyzję za bohatera.

02

Gracz

Projekt skierowany do osób zatracających się w grach wideo. Nasze rozwiązanie ma za zadanie pokazać takim osobom, że nie tylko wirtualna rzeczywistość może dać „fan”.

Gamer nie musi czytać, wystarczy, że wybierze formę audiobooka, gdzie lektor prowadzi fabułę. A w kluczowym momencie, przy zwrocie akcji Gracz wybiera kolejną akcję z dwóch, trzech możliwości.

03

Wykładowca

Projekt skierowany do Wykładowców, Nauczycieli, Instruktorów.

Treść publikowana w tej aplikacji przyjmuje wersję czytaną i słuchaną. 

Dany rozdział rozpoczyna nam wykład, opracowanie, publikacja. Na końcu zaprezentowane jest zadanie, lub zadania. Uczniowie, studenci wybierają jedno z trzech rozwiązań. Jest możliwe ustawienie drogi doprowadzającej do prawidłowego rozwiązania.

Ogranicza nas tylko Niebo

Libre Ludos nie ogranicza się tylko i wyłącznie do zamkniętej formy książki.

Naszym celem jest stworzenie nieskończonego ciągu historii. Gdzie czytelnik wskaże autorowi następny krok. Autorzy będą mieli za zadanie budowanie historii praktycznie w czasie rzeczywistym. To będzie wyższa forma prozy.

Nadal szukamy twórcy (twórców), który podjąłby się takiego wyzwania i nawiązania współpracy w tym projekcie.

Naszym głównym celem jest budowanie wyobraźni i skuteczniejsze nabywanie wiedzy.